torsdag 19 januari 2012

Sommarjobb att erbjuda?

Evighetsarbetet är inlämnat! Vilken lättnad! Nu kan jag vara fullständigt ledig från skolan över veckoslutet. Det ständiga sommarjobbssökandet fortgår dock utan avbrott. Jag hittade häromdagen en riktigt drömarbetsplats för ett sommarjobb, men att köra 370 km fram och tillbaka är nog inget som jag tänker ta mig an. Det måste nog finnas ett lämpligt arbete på närmare håll. Alltid samma klagan över sommarjobbssökandet, man får svar så fruktansvärt sent. Sen är risken stor att du står där i början av maj utan sommarjobb och ingen chans att hitta något mera...
Jag har redan kollat alla jobbhemsidor idag så det får vila tills imorgon. Nu skall jag bara vänta på att Björn kommer hem från skolan så att vi får avnjuta makaronilådan med pepparsmak som står i ugnen och puttrar sig klar.

Jo vi är ju bara två som skall äta men ekonomisk som man är blir det stor kok med infrysning alltid nu som då.

Rutorna blir fler och fler och ännu har jag inte tröttnat. Den där kudden kanske kan bli verklighet i alla fall.



Idag fick jag mitt paket från fitnesstukku, varifrån jag bl.a. hade beställt denna mössa. Förutom att den var alldeles för stor för mig så var hålet för hästsvansen liiite större än jag hade föreställt mig. Hit ryms nog mer än en hästsvans. Den får trots allt stanna hos mig eftersom att material var ytterst tilltalande och jag är i stort behov av en mössa under mina motionsrundor. Det har blivit lite kallt om huvudet med bara bandet.
Idag blir det nog ingen motionsrunda, gatorna är för oplogade och det snöar och blåser till på köpet.
Trevlig fortsättning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar