tisdag 14 februari 2012

Kalashelg

Föregående veckoslut blev en riktig kalashelg, med ett födelsedagskalas varje dag. På fredag var vi och firade kusinens sjuårsdag. Han hade kalas på söndag egentligen men eftersom att det råkade vara samtidigt som ett annat kalas passade vi på besöka hela familjen två dagar för tidigt. På lördag var det Mathias som firade lite i förskott och söndagen var det lilla tösen som hade treårskalas. Helgen gick i ett huj och jag hann inte känna av någon ledighet. Fast det var skönt att inte sitta med näsan framför datorn hela tiden. Vi försökte hinna besöka så många som möjligt men som vanligt räcker inte tiden till till alla som man gärna skulle hinna se. Två parti repello hann vi trots allt med.
Nu blir det nog att stanna i vasa några veckoslut framöver. Jag har flera arbeten som borde skrivas och de veckoslut som spenderas hemma får man som vanligt inget gjort.


Många rosa paket åt lilltjejen

En rosa fjärilstårta, självklart

Födelsedagskort


Denna tröja i pippi-anda stickade jag åt treåringen.




Sjuåringen fick också ett eget-pysslat kort.



Dessa gjorde jag klart igårkväll. Senare ikväll skall jag påbörja nästa projekt. Tänk att jag inte har något som är oklart i stickkorgen. Det var helt tomt, bara att surfa efter inspiration till kommande projekt.




Ännu kommer ett inlägg om vår vändag innan jag kryper upp i soffhörnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar