tisdag 14 februari 2012

Alla hjärtans dag

Årets vändag har varit riktigt gemytlig. Inga stora projekt men vi har ändå hunnit med mycket. Dagen började med lite skola, senare bakade jag cupcakes till min söta sambo. Björn började tidigare än mig och jag hann inte stiga upp innan han hade åkt till skolan. På köksbordet väntade mig en fin vändagspresent. De där glasunderläggen jag så länge kikat på men aldrig unnat mig och dessutom en nomination bit. Tyvärr fick vi fara och byta båda sakerna senare under dagen. Jag hade tyvärr redan en Lilla My nomination bit även om de inte var exakt lika. Glasunderläggen skulle enligt förpackningen vara sex stycken men i min förpackning fanns det bara fem stycken men vi fick lätt och enkelt byta till en korrekt förpackning.
Vi har också hunnit vara och se på en lägenhet idag. Den var hittills bäst av alla vi har sett. Den är stor men tyvärr skulle det behövas ännu ett rum, den är en tvåa och det finns mycket golvyta men vi behöver det där extra rummet dit man kan sätta Björns trummor och skrivborden. Vi har blivit så vana vid att ha egna och skilda arbetsytor och det är något vi gärna skulle fortsätta med. Dessutom skulle det nog kännas i ekonomin att betala ytterligare 100€ i månaden i hyra. Så vi fortsätter leta men efter att ha sett denna lägenhet har jag fått upp hoppet lite igen. Det kanske finns den perfekta lägenheten för oss ändå någon stans där ute...
Efter lägenhetsvisningen var vi och veckohandlade, käkade middag, en hjärta paj som jag hade förberett när Björn var i skolan. För att avrunda kvällen for vi sen ut på en skön joggingrunda. Nu är det bara att krypa upp i soffan med lite kvällsmål och sticksömmen.

Av någon anledning svänger sig vissa bilder och jag har tyvärr inte tid eller ork att fixa om dem så ni får ursäkta...

Detta vändagskort fick vi av mamma i helgen när vi var hemma.

Av Björn fick jag detta gulliga kort.

Jag fick bytt ut Lilla Myn mot Stinkki, nu har jag bara två lediga platser i mitt armband.

Glasunderläggen


Björn har pratat så stort om att han skall baka havreflarn någon dag (för de som inte vet är Björn inte någon som man ofta ser i köket, så sällan som möjligt enligt honom själv), då behöver man ha kökshanddukar också, så dessa fick han av mig.

När vi var och handlade tyckte jag att vi skulle ha tulpaner hemma eftersom att det inte hade kommit några andra blommor till hemmet under dagens lopp.


Tonfisk-räkpaj


Kärlekscupcakes

Morgondagens kaffegäster skall också få äta av dessa.

Hoppas alla har haft en riktigt skön dag! Men kom ihåg att det inte behövs en speciell dag för att visa uppskattning mot sina nära och kära!

1 kommentar:

  1. Vilken fin paj o cupcakes! Hoppas att du/ni hade en skön myskväll! Kram mamma

    SvaraRadera