tisdag 28 februari 2012

Snöig tisdagsmorgon satte stopp för mina planer

Det var tänkt att jag skulle börja denna tisdagsmorgon med en liten joggingrunda innan jag har min enda föreläsning idag, men när jag vaknade och tittade ut genom fönstret hävde snön ner och det blåser dessutom rätt så mycket. Jag kröp ner i den varma sängen igen och sov en stund till. Jag hade tänkt ta mig till biblioteket idag också men vetskapen om att jag inte har några mer föreläsningar eller skolarbeten som måste göras denna vecka har gjort att att jag liksom ställer in mig på att jag är ledig fram till måndag. Även om jag egentligen borde söka litteratur och börja på med gradun...
Jag tror att jag trots allt skall unna mig lite ledigt denna vecka. Det kommer att dröja länge innan jag kan göra det nästa gång. Kanske jag skulle få klart mina sommarstrumpor denna vecka. Det var många veckor sedan jag började med dem och den första tog inte många dagar att sticka men den andra har liksom inte tagit sig riktigt. Jag stickar ett varv nu som då men det tar sig riktigt aldrig. Kanske den skulle bli klar denna vecka så jag får börja på något nytt, de var så tråkiga att sticka så jag vill gärna ha dem klart så fort som möjligt.






Igår var vi ju och skrev på kontraktet för lägenheten! Det kändes så fruktansvärt skönt att äntligen ha det så här långt. Nu är det bara att vänta tills den 30.nde. Jag riktigt ser framemot att ha den nya lägenheten fullpackad med lådor, saker här och där och sen får man gå där och fundera hur vi skall inreda den och var alla saker skall ha sin plats. Ägaren verkade dessutom riktigt trevlig så det skall nog inte bli något problem med den sidan heller.

Nu skall jag göra någon nytta innan jag far till skolan i alla fall. Byta lakan i sängen och sätta igång en tvättmaskin -intresseklubben antecknar-.

Ha en trevlig tisdag och ta det försiktigt på vägarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar