torsdag 9 februari 2012

Lägenhetsjakten

Det är ingen lätt match att hitta en lägenhet som man gillar. Hittar man någon som skulle ha potential så är det absolut inte bara att tro att man skall få den. Igår hittade jag en lägenhet som jag tror hade potential, jag var i kontakt med ägaren och vi bestämde att vi skulle komma och se på den nästa vecka eftersom att han inte hade passligt mera denna vecka. Imorse när jag öppnade mailen hade jag fått ett mail av ägaren att den hade blivit uthyrd igår kväll. Jag blir så frustrerad. Det är inte första gången en lägenhet bara rinner mellan fingrarna. Och i detta fall tycker jag att ägaren kunde ha meddelat att det finns andra intresserade som skall och titta på den innan oss. Så dålig stil från ägaren. Denna lägenhet var nu ute på den "privata" marknaden så det är alltså ingen mäklare som hade hand om det. Jag kan ha lite förståelse för sådana men när man har varit med om liknande saker när det har gällt mäklare. Sådana som är utbildade för att förmedla bostäder borde veta hur man betjänar kunder ut i fingerspetsarna.
Som sagt bostadsjakten fortsätter trots ännu ett bakslag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar