söndag 26 april 2015

Toaletten

Jag hade tänkt publicera det här inlägget redan igår, men jag hann aldrig göra det färdigt. Syster var på besök och hjälpte till med pyssel och bak och däremellen blev det mycket utevistelse. Idag blir säkert en lika fullspäckad dag, men jag hinner göra klart inlägget nu under tiden jag dricker morgonkaffet.

I vårt hem har vi två toaletter, en gästwc och så badrummet. Från början hade jag tänkt att gästtoaletten skulle vara där jag hade mina smink- och hårprodukter, men den planen gick i kras genast vi flyttade in. På visningen hade jag inte tänkt på att spegelskåpet ovanför handfatet sitter väldigt högt upp. Om jag står på tå ser jag kanske en del av ansiktet. Jag skulle alltså behöva en pall för att kunna se hela ansiktet och det känns inte riktigt smidigt på det viset. Därför används inte den lilla wc:n i någon större utsträckning, annat än för gäster eller när det är akut behov av två toaletter.
Färgerna i toaletten är inte något jag själv skulle ha valt, men hela utrymmet är ändå fräscht och det duger bra som gästtoalett. Renoverat eller byggt om har vi inte gjort här och det kommer vi knappast att göra heller om inte något inträffar.
Jag tror inte att utrymmet behöver någon desto mera förklaring så jag låter er ta del av bilderna istället.







Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar