onsdag 29 april 2015

Stickat till en liten bebis

En av mina vänner är gravid och självklart ville jag sticka något till hennes baby. På handarbetsfronten är det rätt så lugnt för tillfället, jag har bara de där rensockorna till mig själv på gång. Därför kände jag att det fanns tid att göra mer än bara ett par sockor till bebisen. Jag har medvetet valt att inte påbörja något större projekt eftersom jag räknar med att det blir en del bröllopspyssel framöver.

Det blev tre plagg åt bebisen, en mössa och två par sockor. 

Mössan är enligt detta mönster. Jag minns att jag hade gjort en likadan åt Colin också och den var mycket i användning när han var liten.
Sockorna är de där vanliga som jag oftast gör när det gäller bebissockor. 
Ursäkta för dålig bildkvalitet.
  Det andra paret sockor blev ett par tågsockor som förhoppningsvis har lite längre användningstid än det andra paret.
 
Allt som behövs nu är en bebis! Lycka till med förlossningen! 

Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar