tisdag 14 april 2015

Ni kan skylla snön på mig

Ingen kunde väl låta bli att märka all snö som låg på marken i morse. För att ytterligare spä på det hela så fortsatte det att snöa och regna under dagens lopp. Jag hade tänkt skriva i gårdagens inlägg att ni kan skylla på mig om det kommer snö, eftersom vi tagit fram utemöblemanget och invigt terrassäsongen. (Ibland är jag lite vidskeplig...) Ett annat säkert kort för att få lite takatalvi är också att lämna bort strumpbyxor/långkalsonger och det gjorde jag i går. Jag tänkte att nu är det vår och äntligen kan man börja klä sig enligt vårens temperaturer. Men tji fick jag. Man skall inte utmana ödet. Det som också brukar sätta sprätt på vädergudarna är att byta till sommardäck. Så långt hann vi inte tack o lov inte den här gången.
Jag trodde faktiskt att förra takatalvi var den sista, men icke sa nicke. Bara att sätta på strumpbyxorna igen. Terrassmöblemanget däremot får nog stå där det står.
Samtidigt som jag väntar väldigt ivrigt på att sommaren skall komma, tycker jag ändå att tiden inte behöver gå allt för fort. Alla som har gift sig, säger att man skall njuta av tiden innan bröllopet också. Så man inte bara kör på och bara längtar efter dagen D. Man skall försöka njuta av hela processen. Därför tycker jag att tiden inte behöver rusa på i 120, vi kan ta det i sakta mak fram till juli. Men jag skulle inte ha något emot om vädret kunde bli lite mera somrigt...

Jag tog en titt bakåt i bildarkivet på bloggen och hittade massor med härliga sommarbilder. 
Varsågoda, kan man inte få the real thing får man väl nöja sig med foton.

Midsommar på Bötesberget!

Vaniljglass och jordgubbar!

Sommarläsning på terrassen! (På midsommar ifjol behövdes dock strympbyxor...)

Midsommarblommor!

Grillkvällar!

Grillade kycklingspett!

Weekendresor!

Tumistid i sommarvärme!

Och massor med kalas!

Man kan ju inget annat än börja längta till sommaren! Och den här sommaren kommer att bli fantastisk!

Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar