torsdag 9 april 2015

Håll Sverige Rent- muminmugg

Så har då äntligen "den svenska muminmuggen" kommit hem till oss. Det var svägerskan som levererade den. Tack!

Jag har ännu inte bestämt mig för om jag skall ta den i bruk och ta bort klisterlapparna eller om jag skall ha den som prydnad i skåpet. Jag har ju haft den principen att alla muminmuggar som vi har skall användas och inte bara stå i skåpet och samla damm. Men av någon anledning känns det som att den här är mera värdefull och därför inte bör användas. Jag skall grubbla över det en stund till så får vi se om den åker i diskmaskinen eller inte. 
Muminmugg, Håll Vattnet Rent.
 
Efter middagen idag ställde jag till med plättkalas och oj så gott det var!  Det är så otroligt länge sedan jag har ätit helt vanliga plättar att jag helt glömt bort hur de smakar. Colin däremot var inte alls övertygad om att det var gott..

Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar