tisdag 3 februari 2015

Vemma produktprovning

Och så var det bara en dag i jobbet till denna vecka. Skönt! Och imorgon skall jag försöka ta cykeln till jobbet. Jag har varit så lat måndag och tisdag att jag tagit bilen. Dels pga. snöfallet och dels pga. de otroligt dåliga cykelvägarna. Men idag hade de skrapat och plogat cykelvägarna och så borde det inte snöa imorgon så då har jag inget att skylla på! Bara att hoppa upp i sadeln och trampa iväg!

Många bloggare har rätt så nyligen börjat med Vemmas produkter. Bland annat Janina hade för en tid sedan skrivit att hon gillar deras produkter. Jag fick själv också prova på deras produkter när en bekant kom hem till mig och höll en produktdemonstration. (Hon har absolut inte bett mig skriva något om det utan det gör jag helt av eget initiativ.)

Tyvärr var nog inte Vemmas produkter något för mig. Visst, det är bra att man får alla dagliga vitaminer genom deras produkter, men deras priser är inte riktigt i min kategori.
Jag fick prova en shot som innehöll en massa bra vitaminer och mineraler. En shot som man borde dricka varje dag, men då täcks hela dagens behov. Proteinpulvret som jag fick testa föll mig inte alls i smaken. Det hade smak av vaniljglass men det var alldeles för sött och blaskigt för mig. Jag fick också prova deras Bode Burn som är en "energidryck", den innehåller alltså koffein, men den är mycket bättre än en vanlig energidryck. Smaken var det väl inget fel på där. Men eftersom jag inte är någon stor koffeindrickare känner jag inte att jag har behov av den produkten heller. Om jag har behövt extra energi inför ett träningspass har det räckt bra med en kopp kaffe för mig. Och jo jag vet att en kaffekopp inte innehåller alla vitaminer som Vemmas produkter gör. Men jag tycker ändå att jag tillgodoser mitt vitaminbehov redan genom andra produkter.
Den sista produkten som jag fick har jag faktiskt inte provat ännu, Vemma thirst. Jag väntar på rätt tillfälle, vill suga på karamellen.

Vemmas produkter som jag fick prova. Proteinpulvret i smaken vaniljglass, bode burn och den otestade vemma thirst. "Den dagliga shoten" fattas från bilden. 
Så summa sumarum, Vemma är inte produkter som jag kommer att bli en konsument av. Men det var intressant att testa. Antagligen finns det många som tycker om deras produkter eftersom Vemma har växt sig så stort.

Är det någon av er som testat?

Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar