måndag 9 februari 2015

Ljuset återvänder

Vilken skön helg vi har haft, än en gång! Och vädret var verkligen perfekt under mina lediga dagar i slutet av förra veckan. (Efter den långa mörka perioden kan jag bara inte låta bli att vara obloggad om det fantastiska ljuset som återvänder!) På torsdagkväll var jag på Me&I party (det blev bara ett par byxor åt Colin) och så länge jag var borta hade min underbara sambo veckostädat, så när fredagen väl kom, med sitt härliga vårväder, kunde jag och Colin vara ute hela dagen utan att behöva bry oss om städningen. Ibland lyckas han pricka så rätt, min sambo!

På lördag hade vi besök av min kompis Anna, det blev pizzalunch och utelek med Colin. Senare på eftermiddagen kom svärföräldrarna. Så länge svärföräldrarna var hos oss passade jag på att dra med Björn på en länk. Det krävde en viss övertalningsförmåga... Det är inte ofta vi kommer ut på länk tillsammans, och då utan barnvagn dessutom. Men nu blev det en skön runda på de påfrusna Gerbyvägarna. Efter diverse kvällsbestyr med gröt och läggning, avslutade vi kvällen med film i soffa. Vi såg The Maze Runner. En helt ok film som man gott och väl kunde lägga en kväll på.

På söndagen var jag lite irriterade över att det vackra vädret stördes av en ihärdig och kall blåst. Vi var i alla fall ute en stund på förmiddagen och tankade lite D-vitaminer, Colin var inte alltför förtjust i blåsten men när vi såg till att vara sysselsatta gick det rätt så bra. På eftermiddagen däremot hade blåsten lugnat sig och vi hann med en till utevistelse. När Colin och jag for ut packade Björn ner skridskorna och for och skrinnade. Jag har en tanke om att jag skulle vilja se Colin stå på ett par skridskor ännu denna vinter. Med två vana skridskoåkare som föräldrar skall det väl börjas i tid. Men jag har däremot ingen lust att köpa ett par skridskor (begagnade hur som helst) som han kanske provar en gång, så om vi skulle hitta ett par som vi kunde låna en dag vore det perfekt. Om ni vet någon som har ett par i ca stl. 22/23 får ni gärna hojta till! Eller finns det ens så små skridskor?

Det har inte blivit fotat mycket alls denna helg, men några småglimtar kan jag i alla fall bjuda på.

Jag fick en tulpanbukett av både Anna och svärmor. Visst känner man riktigt våren komma smygande?

 Jag tyckte att julkransen på dörren såg för fin ut för att slängas bort så jag modifierade den bara lite. Jag tog bort allt rött som fanns som dekoration och så här tycker jag den funkar ännu en stund.


Efter frukosten har det nästan blivit en vana att vi läser en stund innan vi tar tag i dagen på riktigt. Här var det lite tyngre litteratur på agendan, Dan Brown, men vi låg en god stund i myshörnan och bläddrade i boken. Så mycket läsande blev det inte av det...


Nu blickar vi framåt mot en ny vecka med flera kalas och familjeträffar!

Therese

2 kommentarer:

  1. Helt orelaterat till detta inlägg, men hade missat ditt inlägg om höstens babyshower. Vad fint skrivet! Jag minns att jag också tänkte på det då (vi pratade kanske om det under kvällen), men häftigt att sitta och ha fantastiskt roligt med ett gäng som man knappt alls kände vid samma tid året före. Att få barn öppnade många oväntade dörrar, man lär sig massor om sig själv och man lärde känna en massa bra typer. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men visst är det fascinerande hur bra vi kan fungera som grupp trots att vi ändå är rätt så olika! Jag är otroligt tacksam över alla "bekymmer och problem" som blivit löst under våra träffar!

      Radera