fredag 20 februari 2015

Årets väggkalender

Vi hade inte skaffat någon ny väggkalender för i år. Och när hela januari och halva februari  hade gått och vi ännu inte fått skaffat någon ny tog jag saken i egna händer och gjorde en egen.
Jag printade ut färdiga kalenderblad, det ända kriteriet jag hade var att det skulle vara indelat för alla familjemedlemmar och att den skulle vara på svenska. Hittade tyvärr ingen med finlandssvenska namnsdagar så vi har nu en kalender med rikssvenska namn. I min "fickkalender" (den är en A5 så ryms precis inte i fickan) finns däremot finlandssvenska namn så jag försöker hålla koll på namnsdagar där istället.

 Jag ville ju inte bara ha ett tråkigt kalenderblad hängandes på väggen så därför använde jag mig av förra årets kalender. Jag klippte bilderna så de var lika stora som mina kalenderblad och stansade sedan ihop alltsammans. 
Colin hjälpte givetvis till! Han prickade i viktiga datum i den gamla kalender...

Det gick förvånansvärt bra att pyssla med Colin. Så länge han fick ha en egen penna och något att rita på var han nöjd. Saxen fick däremot hållas på andra sidan bordet...
 

Och så, den nya kalendern!

Trots alla digitala kalendrar som finns tillgängliga vill jag ändå varje år ha en väggkalender. Och den skall hänga i köket! 
 
Therese

2 kommentarer: