onsdag 4 februari 2015

Nya benvärmare

Det är många år sedan jag stickade de här sockorna till mig. Jag tycker mig minnas att jag gjorde dem färdiga när jag bodde första året i Vasa. Men då hade de redan varit på stickorna en lång tid. Tyvärr blev de för små för mig så de har aldrig riktigt kommit till användning, foten har varit för liten.
Mönstret på sockorna har jag inte kvar så jag kunde inte göra dem större. Jag hade först en tanke om att riva upp hela foten och sticka om dem med helt vanlig slätstickning. Men så orkade jag inte börja ta reda på om garnet som jag stickat med finns mera. Så jag gjorde det lätt för mig.

Jag rev helt enkelt upp foten, stickade en liten mudd och så blev det till benvärmare. 
Nu skall de förhoppningsvis vara i mera användning!

Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar