måndag 24 november 2014

Vart försvann snön?

Det hör ju liksom till nuförtiden att det kommer upp en rapport från helgen på måndagen. Likaså denna vecka. Här kommer en kortfattad rapport.

Vi har suttit på golvet och läst många böcker, kört med diverse motorfordon så spottet yrt och däremellan har jag druckit en kopp kaffe. De dagar som vi inte har något inplanerat är guld värda för mig. Bara ta allt i sin egen takt i hemmets lugna vrå är så ofantligt skönt mellan allt annat program.

 Vår fyrbenta granne har börjat använda vår gårdsplan som rastplats. Det var inte bara en eller två högar som jag plockade upp en dag när vi var ute. Till en början trodde jag att det kom från en hund men tack vare snöfallet så såg jag tassmärken och visste genast att det är "kattraati"!


Jag har inlett julmusikslyssnandet. Och jag håller hårt i mina skivor trots Spotify och liknade!
 Jag har köpt de första jultidningarna för i år. Kände inspirationen till att pyssla och skapa komma smygandes efter att jag bläddrat lite i dem. Självklart har jag också stickat så mycket jag hunnit.


Jag och sambon har ätit väldigt mycket pepparkakor och blåmögelost. Testade att inkludera persimon i smakkombinationen, hade sett det i en tidning, men det var nog ingen större hit. Smakerna gifte sig inte alls. Jag gjorde även egen glögg igår. Colin fick också smaka pepparkakor och glögg men var väl inte sådär jätteimponerad.


Trevlig att komma in i badrummet och se att en klåfingrig typ har varit i farten. Nu är klockan i alla fall fixad tack vare sambon.
 

 I lördags bakade jag en version av snickers och det blev så gott. Jag hade svårt att inte äta upp allt på en gång. Några bitar till eftermiddagskaffet slank enkelt ner. Receptet hittar ni här.
Bild lånad från Tasty Health.se. Länk.
Helgen har bestått av mycket utelek, en massa julmusik och familjetid. Även lite julklappsshopping hann vi med på förmiddagen på lördagen. Inte det gemytligaste med en 1-åring som skall undersöka allt på golvet men det hade vi nog inte räknat med heller. Nu har vi energi igen för en ny vecka, skulle man tro... Idag gjorde jag faktiskt något jag inte gjort tidigare. Nämligen skippade träningen och tog en tupplur istället. Var så otroligt trött efter middagen så Björn övertalade mig att gå och vila en stund. Och visst känns det bra nu efter vila och en dush. Måste bli bättre på att lyssna på kroppen ibland!
Men till helgen skall vi vara på gång igen! Då skall vi fira lillajul och Björn har julfest från jobbet. Hur vi firar lillajul är ännu oklart, men ett varv in till torget på julöppningen hör ju till! 

Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar