tisdag 25 november 2014

Det senaste från Ikea

Jag nämnde här tidigare att svärföräldrarna hade varit till Ikea och hämtat med sig en del saker som jag hade beställt. När vi fick kassarna var jag förstås ivrig att packa upp sakerna och sätta dem på sin rätta plats. Nu minns jag alltså inte allt vad vi fick men del kommer här i alla fall:

En gryta som man kan göra långkok i. En ugnsform att göra lådor och lasagne i. Jag har bara en oval sedan tidigare och varje gång jag skall göra lasagne blir jag lika frustrerad när jag måste bryta plattorna hela tiden för att få det att passa. Sen hade jag också beställt tre lunchlådor i glas. De här är perfekt storlek om man har maten i flera lådor och en del skall värmas och del inte. Nu borde jag hitta någon större låda också så att jag har till de gånger när all mat är i en och samma låda.
Under vinterhalvåret hör det nästan till med en uppsättning ljus från Ikea, detta är bara några.

 Det här bordet skall jag blogga mera om senare. Det står i min stick- och läshörna intill fåtöljen. Och det för tillfället min favoritplats i hemmet.
 

Utöver dessa saker fanns också några handdukar och köksredskap i kassen. Tack så jätte mycket för Ikea sakerna som vi fick!

Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar