tisdag 18 november 2014

Nya sockor till julhelgen

All tid jag lägger på stickningen för tillfället går till julklappar. Därför har jag tyvärr inget egenproducerat handarbete att visa upp på en tid. Men jag kan ju förmedla inspiration via andras alster istället.
Även om det varje jul brukar bli lite stressigt att hinna färdigställa alla klappar försöker jag ändå hinna sticka ett par sockor till mig själv att använda kring julhelgen. Det hör till att dra på sig ett par nya fina sockor på julaftonsmorgon! Nu har jag letat efter inspiration till hurudana sockor jag skall sticka i år.

Mönster hittas här
Mönster hittas här

Mönster hittas här
Eftersom jag väljer att lägga mindre tid på mina egna sockor och mera tid på julkappar så blir det inte så invecklade sockor som tar lång tid att göra. Om jag skulle ha mera tid skulle jag gärna göra någon av de här:
Klicka för mönster
Klicka för mönster
Klicka för mönster

De här stickade jag till förra julen. Här hittas mönstret.

Det här var ett par sockor som jag stickade till en annan jul. Mönstret härifrån.
Tydligen har jag varit så ivrig att ta i bruk de nya sockorna så jag aldrig hunnit fota den färdigställda sockan...

Jag har några projekt som jag tänkte färdigställa till julklappssäcken innan jag påbörjar mina egna sockor. Om jag väljer någon av de övre modellerna borde det dessutom inte ta länge att sticka dem. Problemet är bara att jag fyller på "listan över julklappar som jag skall sticka" så fort den börjar bli kortare. Jag vill hinna med så mycket som möjligt. Så när jag märker att jag hinner sticka ännu något, så är jag inte sen med att sätta upp nya maskor på stickorna. Och det är det som gör att det blir stressigt i slutändan. Men vetja, he e ju roligt att stick!

Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar