torsdag 13 november 2014

Nytt till Colin

När det kommer till Colins kläder köper vi sist och slutligen inte alls mycket nytt. Han är så lyckligt lottad att han har tre kusiner som han får ärva av. Och en del köper jag på loppis. Det som vi köper nytt är sådana plagg som jag känner att det löns att satsa i, som utekläder. Nu under hösten har han fått en ny vinterhalare, som jag hoppas skall hålla honom varm hela vintern under alla utevistelser hos dagmamman, nya vinterskor och en rad olika handskar. (Här syns bild på halaren.) Colin tycks vara en person som lätt fryser när han är ute så att hitta ett par handskar som han inte får kalla händer med tycks vara ett lite större projekt att hitta. Jag vet inte hur många par vi har provat... Till näst tänkte jag köpa läderhandskar som är fodrade, om det finns för så små händer. Man tycker ju att de borde hålla honom varm om händerna, även om det inte är så smidigt att leka med dem. Nå, nu var det ju inte utekläder jag skulle skriva om, utan om några nya plagg som jag köpt åt Colin.

För en tid sedan var jag på ett Me&I party och därifrån beställde jag ett par byxor och en mössa åt honom. Han har ett par Me&I byxor sedan tidigare och jag tycker de är så härliga så nu blev det ett par i liknande modell men i annat material. Mössan som jag beställde var så söt så jag kunde inte hålla mig. Dessutom behövde han en lite tjockare mössa.

Både byxorna och mössan är i velour och de är så mjuka och sköna.

Byxorna är ännu för stora så det blir nog först till våren som han kommer att kunna använda dem. De gamla Me&I byxorna kan han använda ännu i och med att de är 74/80 och han använder 80 i storlek nu. Jag velade länge angående vilken storlek jag skulle ta på byxorna. Det kändes inte så skoj att köpa nya byxor som först måste ligga ett halvår i skåpet innan användning. Samtidigt ville jag inte köpa samma storlek på de nya byxorna som de gamla. Det blev då så att jag köpte 86/92. Jag har inte ens provat dem på honom ännu men man ser nog att de är alltför stora ännu.

Byxorna har en söt liten anka på baken.



Här är även de gamla Me&I byxorna. Bruna bomullsbyxor med ett lamm på rumpan. 

 

Det som jag gillar speciellt mycket med de här byxorna, förutom formen på dem, är att de har knapp i midjan. Man kan enkelt justera hur stora eller små de skall vara i midjan. Det har varit riktigt behändigt eftersom Colin har varit rätt så späd och många andra byxor är ofta för stora i midjan och hålls inte uppe. 


Ett annat nytt plagg som Colin fått är en bodysuit från det svenska företaget iELM. Det var Janina som annonserade ut att hon hade en rabattkod till deras webbshop så jag kikade in där på skojs skull. Och sen när jag hittade den underbara bodysuiten med dödskallar och namn på så kunde jag inte hålla mig. Jag tycker den är riktigt mysig och skulle gärna själv ha en också, kanske utan namn då... Jag tänkte först beställa en jumpsuit (med huva) men kom till att det inte är så smidigt nu på hösten och vintern, med en huva under alla ytterkläder. Hittills har den varit i flitig användning och sällan har den varit många dagar i sträck i skåpet.
 Jag blev glatt överraskad när jag fick den hemskickar när jag upptäckte att den hade knappar mellan benen. Det gör blöjbytet så mycket smidigare!



Ingen har bett mig skriva detta inlägg och det är inte sponsrat. Jag vill bara visa vilka kläder jag har uppskattat och vilka modeller jag tycker har fungerat bra.

 Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar