fredag 14 november 2014

Ekologiska hudvårdsprodukter

Jag har börjat känna alltmer att jag vill använda så lite kemikalier som möjligt på huden. Därför har jag tänkt utföra ett omvandlingsprojekt när det gäller produkterna i badrummet. Kemikaliebanta badrummet. Vartefter mina hudvårdsprodukter tar slut kommer jag att ersätta dem med ekologiska alternativ. Jag är inte så drastisk så jag slänger ut alla gamla produkter med en gång. Jag behöver en övergångsperiod. Därför kommer jag vartefter de tar slut köpa nya produkter som är ekologiska. En del rena alternativ använder jag nog redan, t.ex. så använder jag honung som ansiktstvätt istället för något kemikaliebaserat.
Först ut i mitt omvandlingsprojekt i badrummet blev schampo och balsam. Dessa kommer från Ekosoppi. Balsam är sådan som man lämnar i håret och inte sköljer ur. Jag har nu använt dem vid några tvättar och hittills känns det riktigt bra. Håret känns lättare och inte lika "tung" som tidigare.


Nu skulle jag vilja hitta något som fungerar att tvätta bort make-up med. Antingen en ekologisk tvätt som är menat för just make-up rengöring, eller så om någon har tips på en naturlig produkt som funkar även till detta ändamål?

Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar