tisdag 14 maj 2013

Morsdagsgåva

Jag har haft problem med bloggen i telefonen, därför har det inte kommit upp något inlägg på senaste tiden. Nu tycks problemet vara fixat. 

I söndags firades morsdag och då brukar det alltid vara lite knepigt att veta vad man skall ge i gåva. Något vill man ju ändå ge. Björns mamma hade redan tidigare önskat sig sådana här fodral men det hade jag under en väldigt lång tid hunnit glömma bort. Nu när jag hade kommit ihåg det och hade rätt så bra med tid att handarbeta passade jag på att göra två stycken fodral till henne. Ett för strumpstickor och ett för längre stickor. De är minsann inga vackra kreationer men huvudsaken är att de fyller sin funktion. De som jag gjorde åt mig själv har jag varit väldigt nöjd med eftersom jag nu alltid vet var mina stickor är. Till rundstickorna har jag ännu inte hittat på någon bra lösning. Några idéer?

Ett fodral för längre stickor och ett för kortare



Fodralet för längre stickor



Blandade med olika sorters tyger


Fodralet för strumpstickor



Lite snett här och där men det fyller sin funktion
Det var längesedan jag hade sytt men det var riktigt roligt och jag blev inspirerad att sy mera. Måste bara komma på något passligt att tillverka. Gardiner och kuddfodral och liknande är så tråkigt att göra...


Therese

2 kommentarer:

  1. Ja ids int skick en bild på he stickfodral ja sjölv ha laga fö he ir int så grann, men he ir enlit sama princip som he på länken. Me brejdari facke å så passar rundstickona tid å. :)

    H. Anna
    http://www.pernillalindblom.se/blogg/2011/01/risk-att-do-av-garn-och-stickor-avvarjd/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja he e väl no na sånde liknand ja sku måst laga, men tå ja sku vila hitt på na ännu bäter system.. Tycker att he blir så "packat" och tjockt om man lagar ejt me bara rundstickor.. Fö ja har ju laga skild åt all olika stickona.

      Radera