tisdag 21 maj 2013

Lite bilder

Eftersom jag inte har något nytt och spännande att komma med tänkte jag bjuda på lite bilder som hittades i min telefon.

Jag kommer att föräta mig på glass i sommar. Jag har så många nya sorter som jag vill prova. Dessutom ropar glasskioskerna på mig varje gång jag passerar en.


Eftersom "gröthataren" inte var hemma i helgen passade jag på att koka mannagrynsgröt. Och, så gott det var! Men hemgjord saftsoppa och svärmors hallon! Hur kan man inte tycka om detta?


En liten glimt av min helg. Glass! Och en av böckerna som jag läste. Så hemskt att förlora sitt barn så där!


Och en kopp kaffe! Jag har inte druckit kaffe sen i november. Blotta tanken på kaffe har fått mig att må illa. I lördags blev jag snål på en kaffe med glassen och det smakade faktiskt som vanligt. I söndags blev det en kopp till men flera har det inte blivit sedan dess.


I söndags var vi båda två utmattade av värmen och inte alls hungriga (tänk att värmen kan sänka matlusten även på en gravid!) så vi åt bara frukter till kvällsmat. Fräscht och gott!
Igår var vi förresten och shoppade en sväng efter jobbet. Jag tror aldrig att jag har spenderat så mycket pengar under en shoppingrunda förr samtidigt som det inte alls känns roligt ellet upplyftande med alla nya kläder... Det känns deprimerande att spendera en massa pengar på kläder som jag kommer att använda i några månader till. Jobbigt att behöva köpa gravidkläder för flera årstider, tycker det kunde räcka med de byxor och tröjor jag har införskaffat, men nu behövs plötsligt också sommarkläder. I fredags när vi skulle ute och gå och det plötsligt hade blivit sommarvärme fanns det inget i skåpet som passade. Jag fick då på mig ett par halvkorta sommarbyxor, men att kunna knäppa en endaste knapp var nog att glömma så då var det att söka fram en lång t-skjorta som skulle täcka allt. Och visst gick det, men bekvämt var det minsann inte. Och att sen behöva gå och fundera på om t-skjortan har krupit upp eller inte, och till följd av detta går man och drar ner den hela tiden, var inte roligt heller. Efter gårdagens pengaslösande borde jag har något att ha på mig i sommar i alla fall. Ytterligare ett konstaterande: som gravid kan man inte vara kräsen med hurudana kläder man köper (om man inte beställer från nätet förstås, men jag hade inte två extra veckor att sätta på leveranstiden nu). Vasas utbud av gravidkläder är minst sagt inte stort. Man får ungefär köpa det som finns. Skall man ha ett par shorts finns det att välja mellan beiga och svarta, ungefär så känns det i alla fall...
Nåväl, slutgnällt för idag. Visst gillar jag ändå att vara gravid!

Therese

2 kommentarer:

  1. Bra att du fått kläder skaffat som passar bättre till denna sommarvärme, vi nu får njuta av. / mamma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo nog har jag hittat en del, men inte så roligt när man inte får vara kräsen utan måste ta det som finns. Och sen känns det väldigt onödigt att spendera en massa pengar på sådant som man egentligen inte har lust att köpa. :) Men nu borde jag nog klara av sommaren, klädmässigt i alla fall. :)

      Radera