måndag 20 maj 2013

104 lappar klara

Återigen har jag haft tekniska problem med bloggen. I torsdags hade jag förberett ett inlägg men det gick aldrig att spara och sen kom helgen med det härliga vädret så då var jag ute nästan varje vaken minut.

Helgen var riktigt skön och avslappnad! Jag spenderade som sagt nästan all vaken tid ute antingen med näsan i en bok eller fingrar som virkade på de sista lapparna. Jag hann läsa tre böcker och sticka 10 lappar. Och nu är alla lappar klara! Härligt! Nu är det bara resten av jobbet kvar... Men så här långt har jag inte varit tidigare.

Sista lappen på slutrakan.

Allra sista rutan, den 104:e e kvar!

Alla lappar är virkade av nystan som jag fått ärva av mormor. Jag har inte behövt köpa något material själv. (Ursäkta att bilden är sned, men jag har haft så problem med bilderna så nu får det vara så...)

I helgen var det så varmt och vackert väder att jag till och med kände att det behövdes after sun efter duschen. Jag älskar när sommaren kommer! 

Idag kände jag också att fläkten behövde jobba lite.

På torsdag är det här minimala handfatet förhoppningsvis ett minne blott!

 Therese


1 kommentar:

  1. Du har minsann varit duktig som virkat 104 lappar! Inget jag skulle klara av. / mamma

    SvaraRadera