måndag 6 maj 2013

Veckoslutets godsaker

Så var ännu ett veckoslut över. Hockey VM inleddes, vi grillade korv, jag började sticka igen efter en lång paus, jag har njutit av solen som värmt så skönt på vår gård, tagit två promenader i ett skönt tempo och sen så har jag vilat massor. Kroppen kräver minsann att jag saktar ner i tempot. En tupplur nu som då är inget ovanligt mera. Tidigare skulle jag aldrig ha kunnat sova på dagen. Jag tyckte då att det var slöseri med tid och att på natten skulle man sova, därmed basta. Nu är det minsann andra tankegångar i vårt hem. Jag passar ofta på att ta en liten tupplur på eftermiddagen och jag tycker att det är hur skönt som helst! Inte alls slöseri med tid. Tänk så man ändras...

Två godingar från helgen
Härlig sommarmat! Även fast jag inte är någon riktig "korvmänniska" smakade det gott och framför allt somrigt!
Bakade en hög med cookies. De smakar minsann bättre än de ser ut kan jag lova.

Värmen skall visst komma den nu också och det hoppas jag verkligen på. Vill inte ha vantar på mig mera när det är 6 maj. Nu vill jag ha lätta och lösa kläder. Fast till det borde jag skaffa en ny garderob. För tillfället är det principen "använd det som passar" som gäller. Börjar bli en aning tråkigt i längden.

Ikväll blir det att se på mera hockey och låta stickstickorna går varma, om jag håller mig vaken...

Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar