måndag 27 maj 2013

Soligt veckoslut

Ännu en helt underbar helg är slut och en ny arbetsvecka är påbörjad.
Lördagen var vi bara hemma. Jag satt ute på gården och läste medan Björn fixade på med små saker inomhus. Min sambo är en rastlös person som aldrig skulle kunna sitta ute och läsa i flera timmar. Undantaget är på utomlandsresor, då kan han nog ligga i en solstol på stranden hela dagar. Men jag antar att han inte har något val då heller...
På söndagmorgon packade vi en matsäck och drog till paradiset på jorden: villan i Kantlax. Där laddade vi batterierna och blev höga på havsluften. När vi kom hem igen på kvällen var jag alldeles slut i hela kroppen, trots att jag bara slöat i solstolen nästan hela dagen. Havsluften gör gott för kroppen. Lite extraordinärt djurliv fick vi också se i form av en säl som kom på besök vid stranden. Nu har vi massor av energi att ta tag i veckans festlighetet i form av Björns dimission och examenskaffebjudning.





Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar