fredag 24 maj 2013

Vad behöver man till bebisen?

Härligt med fredag! Endast 13 jobbdagar kvar, och nästa fredag har Björn dimission och jag tänkte vara ledig hela dagen då. Med andra ord är det bara 12 jobbdagar kvar. Underbart!

Imorgon har vi tänkt fara till IKEA och skaffa en massa små saker till bebisen, handdukar och sådant. Hoppas på regn och kyla då. ACn i bilen har slutat fungera och den slipper på service först på måndag. Mindre roligt för en tjock och gravid att sitta i en stekhet bil till tammerfors. Men vetja de går de också. Mycket vatten med bara och pauser vid behov.

På tal om bebissaker så har vi faktiskt det mesta skaffat nu. En säng köpte vi den här veckan, men den får vara isärskruvad än så länge. Vi har tänkt att bebisen skall få sova i en vagga den första tiden. Samma vagga som jag och min syster har sovit i. Än så länge finns den hos min mosters men så småningom skall vi hämta hit den också. Då är alla stora saker fixade, eftersom pappa och monica var så snälla att köra hit byrån i onsdags. Så nu är det bara att börja tvätta alla kläder när andan faller på. Då tror jag att det är lättare att få en uppskattning om vad vi behöver ännu i klädväg. Just nu känns det som att vi har mycket och tillräckligt av de kläder som bebisen behöver den första tiden, men det är lite svårt att ha någon koll när allt ligger i påsar här och där.

Så nu när alla stora saker är fixade kan man börja fundera på allt sådant smått som också behövs. Man borde väl köpa hem ett paket blöjor också, och tuttar och tuttflaskor... Och säkert en massa annat smått. Om ni som har barn kommer på något riktigt viktigt som ni själv inte kom ihåg att skaffa innan bebisen anlände så får ni gärna plita ner en liten kommentar. Eller kanske ni kom ihåg att skaffa allt, så då får ni gärna säga om det var någon sak eller grej som ni tycker att man gärna skall skaffa innan. Vi ser helst att vi ha så mycket som möjligt införskaffat innan bebisen anländer. Dels för att det är roligt att planera och fundera över vad man skall köpa, dels för att jag tror att både jag och Björn har tusen gånger mera energi att fundera över saker och ting nu än sen när bebisen har kommit.

Så ta och berätta för mig vad vi behöver ha här hemma när vi kommer hem fårn BB om ett par månader.


Trevlig helg!


Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar