torsdag 21 april 2011

Påsklov

Nu har mitt påsklov börjat. Det känns skönt att veta att jag kommer att kunna skriva på kandin utan att ha en massa annat som måste göras. Lite ledig kommer jag nog också att ha. Men en massa skrivas kommer det att bli.

Här kommer en kort bildserie om vad vi gjort den senaste veckan.

Vi har inlett påsken och ätit påskägg.





Förra veckoslutet hemma hos svärföräldrarna fick jag en sån lust att bygga pussel så jag lånade hem två stycken. Även om jag inte skulle tid har jag ändå suttit en stund varje kväll och pysslat. Det är ju så himla avslappnande.


Jag har fortsatt att sticka på pippitröjan.

Under mina färder mellan Vasa och Pedersöre när jag har gjort undersökningar till kandin har min mumintermos varit en god vän. Jag fick den av Monica som en motivationspresent.

Förra veckoslutet inledde vi grillsäsongen. Tyvärr är affärerna ännu inte riktigt redo på grillsäsongen, i alla fall inte de mindre, därför fick vi nöja oss med korv och Kebakkor. Men gott var det i alla fall!


Nu hoppas jag att solen kommer att visa sig i Finlands soligaste stad idag så att jag kan sitta ute på balkongen och njuta.

Trevlig påsk till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar