måndag 11 april 2011

Jag stickar igen

Sitter med flera olika dokument och försöker plita ner lite ord i varje. Idag skall jag äntligen få börja på med min undersökning. Jag ser för en gång skull fram emot att köra ca. 100 km. norrut och sedan 100 km. söderut igen samma kväll. Äntligen börjar det hända något. Men det är nu så mycket kan gå så fel. Har jag de rätta frågorna? Observera allt som sker. Missar jag någon viktig del? Men det är ju trots allt inget revolutionerande jag skall komma fram till. Det är bara en liten kandidatavhandling som inte kommer att publiceras någonstans. Lite tråkigt att de inte publiceras, men å andra sidan kanske det är bäst att öva på något mindre innan det är dags för det stötte arbetet.
Underbara nyheter: Jag har hittat motivationen till att sticka! Nu vill jag helst av allt bara sätta på en film och sticka. Men som vanligt finns ingen sådan tid. Men nu har jag i alla fall längtan efter att låta stickorna glöda! Jag tänkte göra klart de här sockorna innan jag börjar på något nytt.. Pippitröjan borde också ses över...
Pausen är över. Dags att återgå till mina dokument.
Ha en trevlig måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar