måndag 4 april 2011

Hjulet rullar fortsättningsvis framåt

Måndagen börjar lida mot sitt slut. Som vanligt är måndagar alltid lite röriga eftersom att man inte riktigt har på klart hur veckan ser ut och oftast fattas något i kalendern. Tack o lova att det inte är många timmar kvar av denna dag.
Imorgon skall jag börja på med min undersökning till kandin. Det känns jätte spännande. Det är nu det börjar på allvar känns det som. Det som varit hittills har bara varit lite förberedning. Men trots allt är halva arbetet mer eller mindre klart. Det är nu det roliga börjar. Kommer förstås att bli lite små-jobbigt att köra minst 200 km varje kväll jag skall på en intervju. Men det är sådant man får ta, det är ju jag själv som i slutändan har bestämt mig för att genomföra undersökningen på detta vis.
Jag har förresten fört min telefon på service för det var en knapp som hakade upp sig. För tillfället känner jag mig alldeles bortkommen med en gammal modell. Det är konstigt hur snabbt man anpassar sig till nya tekniker och helt förtränger det gamla. Jag känner mig alldeles hjälplös utan internet i telefonen och för att inte tala om alla telefonnr. som jag givetvis glömde att kopiera till simkortet innan jag lämnade bort den. Lessamt är också att med högsta sannolikhet är alla bilder och sådant borta ur telefonen. Inte för att det är något viktigt bara vardagsbilder men det är oftast de som är de roliga och intressanta. Nåja kanske jag skall sluta klaga på de små I-landsproblemen nu.
Dags att förbereda lite mera inför morgondagen innan seriemaraton börjar. Jag måste alltid avsluta dagen med att bara sitta framför datorn och titta tv innan jag går och lägger mig. Jag skulle aldrig kunna sitta och läsa eller skriva på skolarbeten och genast efter det gå till sängs. Konstigt. Jag vet att många av mina studiekompisar kan sitta upp länge och göra skolsaker men det har aldrig funkat för mig.
Det var dagens svammel, bildlöst dessutom.
Ha en fortsatt trevlig vecka!
Njut av vårvädret som är på kommande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar