tisdag 12 april 2011

Sluta stressa dig genom livet!

För varje vecka som kommer och går tänker jag att "bara denna vecka är över kan jag andas ut". Varför stressa igenom varje vecka bara för att det är mycket att göra. Tiden går redan alldeles för snabbt och alltid hinner man inte med. Varför skall jag dessutom ha den känslan varje dag att "oj bara det blir en ny vecka". Nästa vecka kommer ändå att vara lika fullspäckad som föregående. Fastän kalendern kan gapa tom ända fram till söndag kväll fylls den ändå snabbt med sånt som måste göras.
Nu skall jag försöka att inte stressa igenom varje dag lika mycket. Ta det lite lugnare och hinna njuta av de små sakerna. Ta tag i sticksömmen om kvällarna istället för att fördriva alldeles för mycket tid med att bara slösurfa. Jag ogillar väldigt mycket hur långa och många stunder jag kan spendera framför datorn och bara göra "onödiga" saker. Från och med nu blir det skärpning- försöker åtminstone.
När jag orkar ta fram kameran skall jag visa min nya mössa som jag redan förälskat mig i. Den är perfekt nu på våren när man tar lite längre promenader, speciellt för mig som får öronvärk till och med på sommaren när jag cyklar och det blåser om öronen. Men det blir som sagt en annan dag när jag orkar dra min bakdel ur soffan.

Ha en skön kväll!

1 kommentar:

  1. Ett väldigt klokt inlägg, borde göra samma själv. Saknar dig!

    SvaraRadera