söndag 10 april 2011

Reckless Love, Komia, 8.4

I fredags fick jag äntligen se ett band live som jag länge velat se. Nämligen Reckless Love. De spelade vid Komia i Kokkola. Jag hade väldigt stora förväntningar och bandet levererade. Det som förstörde helheten var nämligen stället. Den "avdelningen" som de spelade på är annars helt i min smak. De spelar precis sådan musik som jag vill höra och där finns dessutom ett dansgolv. Det är inte många ställen man får dansa till mera heavy musik men där går det. Stället är alltså bra i sig själv. Inget minus att bartendern dessutom har en grym stil! Men det finns ingen ordentlig scen, det är nämligen ett rätt litet ställe så det skulle nog inte rymmas någon större scen dit heller. Men detta gör att man ser Väldigt dåligt! De som stod längst fram hade turen att se bra men vi som stod lite längre bak fick mest lyssna på musiken eller sträcka sig upp på tårna nu som då.. Vi som annars brukar ha en tendens att stå väldigt långt fram höll oss lite längre bak denna gång. Stället var nämligen fullt med mindre tjejer som fullkomligt avgudade bandet och med såna vill man helst inte stå och trängas på ett litet ställe. Speciellt inte eftersom att vi körde nyktert då vi hade bilen med oss.
Jag är trots allt grymt imponerad av bandet. De hade en riktigt bra show och deras musik är ännu bättre live! Jag längtar tills jag får en möjlighet att se dem på ett bättre ställe med en större scen. Och förhoppningsvis har de kommit ut med en till skiva då så att de har mera material att använda sig av.
Summa sumarum: det var en jätte bra keikka musikmässigt men stället drog ner på helhetsupplevelsen. Jag vill absolut se dem igen! Finland levererade! Det är aldrig fel att titta på snygga och vältränade musiker!


Klicka på bilderna för att se dem i större format!

















En hektisk vecka väntar med tre undersökningar! 3 maj känns skrämmande nära, men jag väntar ändå ivrigt på att den dagen skall komma!
Ha en trevlig vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar