fredag 1 april 2011

Vad har hänt sen sist?

Oj oj nu är det igen längesedan jag har bloggat. Men de senaste veckorna har varit fullspäckade med program. Det har varit pampas firande i en veckas sträck, möten i mängd och massor, presentationer och framförande och kand 1 deadline. Jag skall försöka göra en liten sammanfattning av senaste tidens händelser..

Vi firade Pampas extra mycket på tisdag eftersom att det var Björns födelsedag.




Spännande när vinnarna skall presenteras.

Ingen vinst men glada i alla fall.

Mellan varven har jag pysslat lite också.



Dessa ljusstakar har jag fått av svärmor och äntligen har jag målat dem svarta, vilket var planen hela tiden.

Försökte visa ungefär hurudan färg de var innan och botten var det enda som inte blev målat. De var alltså lite grön-aktiga, men det syns väldigt dåligt.

Vi har gjort mat och Björn har agerat kameraman, antar att det var utav tristess.

Igår hade jag alltså min presentation av min teoridel till kandidaten. Själva presentationen gick helt okej. Finns en del saker som jag måste ändra i mitt arbete ännu. Men själva stommen antar jag att är bra. Och det känns mäkta skönt att inte behöva göra om hela strukturen. Det hade varit tungt. Men en del förbättringar och ändringar och sen är det "bara" undersökningen klar. Efter presentationen klarnade det också lite mera hur jag skall gå tillväga för att få ut så mycket av min undersökning som möjligt.
Idag skall vi fara till hemtrakterna. Det är jätte längesedan vi har varit dit så det skall bli riktigt kul och skönt att fara en sväng dit.
Dessutom har jag ju glömt bort att berätta den största glädjenyheten av dem alla! Vi kommer att få bo i mitt barndomshem i sommar! Tack pappa för att du gör detta för oss! Du har ingen aning om hur mycket det betyder för oss! För en gångs skulle ser jag mäkta framemot att flytta hem till sommaren och börja jobba. Jag blir alldeles varm inombords när jag tänker på hur super bra vi hade det där förra sommaren! Och nu skall vi få uppleva det igen. Jag är evigt tacksam!

Dags att börja packa väskan lite smått för helgen. Dock har jag ingen som helst aning om vad jag skall hitta på. Men det gäller att packa med så man klarar av allt från fest till villaliv.

Ha ett skönt veckoslut alla trogna läsare! Jag hoppas det kanske inte blir lika glest med uppdateringar nu när den stressiga perioden är över, för denna gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar