söndag 1 maj 2011

Påsk och vappen

Nu har det hänt mycket sedan jag uppdaterade här. Men det har varit fruktansvärt skönt att inte öppna datorn under de två långa veckoslut som vi spenderat hemma. Endast kollat mailen i mobilen när det behövts. Men annars har jag inte läst några bloggar och undvikit facebook. Skrämmande hur mycket tid man sätter på sådant egentligen. Från och med nu skall jag försöka att bara läsa sådana bloggar som ger mig något. Jag läser flera handarbetsbloggar och de behöver jag för att hålla min egen motivation uppe, och förstås nära och käras bloggar. Jag vill ju veta vad mina bekanta sysslar med.

Förra veckan byggde jag klart 750 bits pusslet och har nu börjat på med ett 1000 bitars. Men bitarna är jätte små och hela det färdiga pusslet är endast 46x30 cm, så ni förstår att bitarna är småa. Och färgen smälter liksom ihop så det kommer absolut att ta mycket längre att bygga detta pussel.



Påsken firades i hemtrakterna med lite kandiskrivning och umgänge med bekanta. Vädret var otroligt varmt och skönt och jag försökte att vara ute så mycket som möjligt. På lördagen tog vi en utekväll och den blev riktigt lyckad. Jag är så glad över att jag har så fina vänner. Tyvärr fanns inte många bilder som går att visa för allmänheten, därmed får ni endast en bil på mig och min fina vän Emmi.

Valborgsmässoafton och 1-maj firades också i hemtrakterna med de bästa. Tyvärr hann jag inte besöka familjen eftersom att vi var i Björns hemby hela helgen. En 1-maj utan mammas hemgjorda mjöd är längesedan jag har firat. Nästa år skall jag dricka dubbelt så mycket! På vappen umgicks vi med vänner och bekanta och Björns band, Failen Citizenz, drog en liten show för oss som var på plats.



Emmi, du är så lång. Eller kanske är det jag som är kort...

Failed Citizenz

Trummisen Björn

Sjungaren Andreas

Basisten Conny

Gitarristen Martin




Jag har bara två veckor kvar innan sommarlovet börjar. Björns sommarlov börjar från och med måndag så han har nu flyttat till hemtrakterna och jag bor därmed ensam i Vasa de två kommande veckorna. Skönt ändå att jag kommer att kunna åka hem redan på torsdag eftersom att jag har fredagen ledigt. Så då blir det att spendera ännu ett veckoslut i hemtrakterna och fira alla mammor. I år tror jag inte att jag skall jobba på mitt gamla på Morsdag vilket jag gjort de senaste 4 (?) åren. Det skall bli väldigt skönt att förhoppningsvis äta en mordagslunch och en morsdagsmiddag utan att vara alldeles svettig och lukta friteringsolja. Men man skall ändå vara glad så länge man har ett jobb. Från och med måndag 16. börjar jag på mitt sommarjobb och jag ser så fram emot denna sommar. Den kommer att bli minst lika bra som förra sommaren har jag på känn. Och det bästa av allt är att vi får bo i min hemgård. Något som alltid kommer att ligga mig nära om hjärtat!

Nu skall jag fortsätta att mysa på i Björns tigertossor och göra en kvällsmacka till mig i väntan på Brottet och straffet. Ingen traditionsenlig hamburgare med pommes frites ikväll. Känns inte lika roligt att äta det ensam. Vi brukar nämligen varje söndag äta det framför tv:n. Det har blivit till en mysig tradition.

Ha skön söndag och hoppas ni får en fin vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar