torsdag 7 april 2011

Min tid som VL är snart över

Bingopizzan igår blev riktigt lyckad. Långt ifrån alla som hade anmält sig dök upp men vi hade det trevlig vi som deltog. Mätta magar fick vi dessutom eftersom att vi hade mycket pizza över.
Jag har börjat tro att jag reagerar på något där ute. Igår kväll blev jag helt plötsligt riktigt täppt i näsan och jag känner inte mig alls trött eller att det är frågan om en förkylning. Kanske det är av allt damm ute som kommer när vägarna sopas och all sand och grus skall bort. Jag hoppas på det. Jag har aldrig nämligen varit allergisk mot något, bara sett Björn nysa och snora ofta om vårarna. Det är inget jag skulle vilja drabbas av precis.
Nåväl, bara hoppas att det är övergående. Detta veckoslut har jag nämligen massor som skall ske. Fredag, imorgon, så skall min bil som övervintrat i garaget startas upp och besiktas. På kvällen bär det av till Kokkola för en keikka. Som jag har längtat efter att få se detta band, ända sedan jag hörde dem första gången. På lördag har Björn bandkväll och jag skall börja ta itu med min undersökning. Jag skall träffa en kvinna från det andra caseföretaget och diskutera intervjuerna och lite praktisk information. På kvällen hoppas jag att Emmi har lite tid för mig och att vi kan hitta på något.
Under veckoslutet måste jag har klart mina intervjufrågor så att jag sedan hinner diskutera dem med min handledare på måndag innan intervjuerna sätter igång. Eftersom att det inte blev något i tisdags så har jag nu mera tid att fundera och ändra och det är kanske bäst så. Även om det kommer att bli stressigt i slutet att skriva och analysera allt.
För att inte bryta traditionen om väderbloggen måste jag väl säga ett par ord om vädret också. Det är typiskt att idag när jag skulle ha hur mycket tid som helst att sitta på balkongen och njuta av solen så visar den sig inte. Igår när jag var upptagen hela dagen så kom den fram och liksom hånflinade åt mig för att jag hade alldeles för mycket att göra och inte hann umgås med henne. (Solen är en hon, visst?) Nu menar jag inte att jag önskar att solen är i moln de dagar jag har det stressigt. Men jag skulle önska att hon behagade visa sig de dagar jag har det lite mindre stressigt också. Det är inte lätt att göra alla nöjda..
Förresten, posten som verksamhetsledare för SSHV har nu ledigförklarats. Så nästa läsår kommer jag inte att fungera som verksamhetsledare mera. Det känns både bra och dåligt. Jag har trivts väldigt bra och jag har lärt mig massooor! Jag skulle aldrig kunna så mycket om mötesteknik och föreningsverksamhet om jag inte tagit denna chans. Jag har också lärt mig mera om mig själv och hur andra människor fungerar. Alla är inte lika. Vissa kan ibland behöva en spark i baken för att få något gjort, det som verkar självklart för mig är för andra helt oförståeligt och en del tenderar att ta på sig alltför mycket ansvar och hinner inte med. Men givande har det verkligen varit. Kan absolut inte säga att jag ångrat det! Jag skulle kunna rabbla upp en massa saker som jag lärt mig och det som jag uppskattat. Men istället tycker jag att ni som ens är lite intresserade skall söka! För allt som man lär sig under året kommer att uppskattas i arbetslivet senare! Allt är till fördel för dig! Jag hoppas det är många fina ansökningar som lämnas in så att vi även i nästa år får någon som bryr sig om IB som sitt lilla barn.
På tal om IB så måste jag nog börja göra mig klar för veckans sista IB öppethållningstid som börjar kl. 14.
På återseende! God fortsättning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar