måndag 1 februari 2010

Måndag-ny dag och ny vecka

Helgen har bara flugit förbi och en ny vecka är här. Tack och lov. Inget speciellt på schemat denna vecka. Endast aerobic ikväll. Jag kommer att njuta av yoghurt och te varje kväll i soffan precis som det skall vara.
Torsdagens sitz gick helt bra. Inga missöden. Maten räckte till och inget oanat hände. Men mina händer gillade verkligen inte att torka glas om vart annat. Jag har aldrig haft så här spruckiga och nariga händer förut. På fredagen sved det och värkte i mina händer väldans mycket men nu är de mest torra och fula. Det är handkräm som gäller 24/7. Fredagens föreläsningar vart riktigt intressanta och jag är glad att jag trotsade sömnlösheten och kravlade mig upp efter bara 4,5 timmars sömn. Resten av fredagen slöade vi bara i soffan. Men eftersom att kylskåpet gapade tomt var vi tvungna att kravla oss upp ur den sköna soffan och fara och handla ett varv.
Lördagen traskade vi på i city. Fyndade endast en topp på rea. Men en lunch på arnolds blev det och sen så fick jag en ny kruka till en blomma som har blivit så stor att den växt ur sin gamla. Den är nu i en ny vit och stor kruka.
Efter att vi varit på stan i X antal timmar så bestämde vi oss för att fara och skrinna. Vädret var inte det bästa eftersom att det snöade men det var inte så kallt så vi trotsade snöyran och skrinnade länge. Vi fick också sällskap av en liten kille som ville spela hockey med oss. Han var finsk och ca 10 år gammal. Hans namn hann jag aldrig uppfatta med pratglad var han. Vi delade upp oss på så sätt att det var jag och han mot B. Och det var inte vanligt ishockey spel. Det var strikta regler över hur man skulle spela. När man skulle passa och vem som var målvakt. Men det var nog riktigt roligt, en stund. Till slut for vi hem för att värma oss och ta det lite lugnare. Vi åt pizza och kollade film.
På söndagen gjorde vi ingenting. Gjorde lite läxor. Lagade mat och motionerade med sven och zumba. När jag hade som tråkigast bestämde jag mig för att göra budapestrulle till efterrätt och den blev riktigt god. Nu måste vi bara vara snabba att äta upp den så att grädden inte blir gammal. Det är lite tråkigt att vi bara är två här för det tar en stund att äta upp diverse bakverk och därmed kan jag inte baka lika ofta.
Snart blir det dags att inleda en ny skolvecka och det känns skönt att inte ha några speciella föreläsningar eller arbeten. Bara det gamla vanliga.
Trevlig vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar