fredag 26 februari 2010

Hockey

Ikväll blir det hockey för hela slanten. Jag har faktiskt hållit mig undan hockeyn rätt så bra i detta os. Tack vare de galna tiderna. De lockar int att stig upp kl. 5 för att titta på hockey, men min sambo gör det med glädje. Men tur att matchen idag kommer på kvällen så att jag också kan joina honom i tittandet.
Inledde löpsäsongen igår och det gick bättre än väntat. Men det känns i benen idag kan jag tala om för er. Länge sedan jag haft så här mycket träningsvärk i låren. Men de botades med en lugnar och kortare joggingrunda för en stund sedan. Nu väntar jag bara på att B skall komma ur garaget(vi är i lappfors, inget garage i vasa) snart så att vi kan öppna chipspåsen och korka vinflaskan.
Imorgon skall jag till ögonläkaren från morgonen och sen på kvällen blir det rockkonsert i Kronoby. M är med i kören så inte kan man ju då missa föreställningen.
B har sportlov nu så han är ledig hela nästa vecka. Men jag däremot borde verkligen ta mig i kragen och öppna böckerna till tenterna. Men nu är jag inne i en period då jag hur bra som helst kan jobba med arbeten och presentationer men att öppna en bok och bara sitta och plugga in vad det står funkar inte för tillfället. Men tacka vet jag omtagningar.
Men nu skall jag titta till rockstjärnan med sitt nya trumset. Det sägs att det blänker..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar