torsdag 18 februari 2010

B har kockat

Tänkte skriva av mig lite innan jag tar itu med dagens skolarbeten. Tog en liten sovmorgon och steg upp först kl. 9. Lite måste man ju njuta av sina lediga dagar. Den enorma högen med disk har äntligen försvunnit men ett mindre glas blev förlusten. Men de kan jag leva med. Glas är inte precis något vi har brist av hemma hos oss.
Jag glömde ju att säga igår att B hade gjort maletköttsoppa till lunch. Han kan om han vill och bara man puschar på honom och inte ger honom något alternativ brukar det resultera i en god lunch färdigt serverad när man kommer hem. Borde börja puscha på honom lite oftare.
Idag kanske det blir ett varv till rinken. Bara det blir lite varmare. Det är så länge sedan vi har varit och skrinnat nu så jag hoppas verkligen att det skulle bli av idag. Och min hals börjar ju faktiskt bli bättre. Tack vare min vilodag igår.
Ja, vad annat då.. Lejonen vann igår. Super!
Här kommer förresten lite bilder på min vändagspresent av B. Jag fick också en ram med foton av mig själv i. Men de är verkligen inte för allmänna ögon. Han hade verkligen inte plockat fram mina bästa sidor om man säger så.. Men roliga var de!





Jag är förälskad i min nya kanna. (vår gula vägg i köket skymtar bakom den vackra skapelsen..)

1 kommentar: