tisdag 2 februari 2010

Handkräm, anyone?

Sitter i hobbyrummet och funderar vad mitt nästa drag är. Sitta hemma en stund till innan skolan börjar och skriva på min uppsats om finlandismer eller fara till skolan och skriva där en stund för att sedan avnjuta tisdagskaffe. Tufft beslut.
Helst av allt skulle jag stanna inne hela dagen och inte sticka nosen utanför dörren. Vädret visar sig inte från sin bästa sida idag. Men tack och lov så har jag ju inte så långt till skolan.
Gårdagens aerobic pass kändes inte lika effektivt som det brukade. Dessutom var S och M sjuka så jag hade ingen att småprata med under de enoooormt långa vattenpauserna. -ironi-
Mina händer vill absolut inte repa sig från glas torkandet. Använder handkräm hela tiden men ändå är de torra med detsamma. Någon som har ett tips på vilken handkräm som funkar bäst mot spruckna och torra händer. Jag är i desperat behov av något som verkligen fungerar. Vanliga handkrämer doftar bara gott men hjälper inte mina händer i alla fall.
Nu ska ja öppna dokumentet om finlandismer och sitta hemma och skriva en stund till.
Trevlig (ollis) tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar