torsdag 29 oktober 2015

Julsockor

Julklapparna tillverkas på löpande band. Men jag har insett att jag inte kommer att hinna göra lika många stickade klappar som jag brukar. Vi är ju borta halva november på resa så där faller mycket dyrbar sticktid bort. Därför har jag nu tänkt göra något som jag inte gjort på många år. Jag tänkte göra en lite mera tidskrävande julstickning till mig själv. Jag brukar alltid försöka hinna göra ett par sockor till mig själv att ha kring julen. Ifjol såg de ut så här. Julsockorna brukar oftast vara väldigt enkla eftersom jag brukar lägga tiden på att sticka julklappar istället. Men nu tänkte jag faktiskt frångå den principen. I år tänkte jag sticka någon av de här sockorna till mig.

Bildkälla och länk till mönstret.


Bildkälla och länk till mönstret.
Nu gäller det bara att bestämma sig för vilket par det blir och så småningom börja sticka på dem. De är båda tidskrävande och kräver fokusering så jag behöver ha något annat enklare projekt på sidan om att ta tag i de kvällarna när huvudet inte riktigt hänger med.

Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar