torsdag 15 oktober 2015

11 år tillsammans

Jag konstaterade här tidigare att det var så roligt att kunna gå tillbaka i bloggen och se vad vi har gjort under speciella högtider. När jag hittade de här två bilderna i telefonen insåg jag att jag ju måste få med vår 11 års dag på bloggen också.

Torsdagen den 17.09.2015 firade vi alltså våra 11 år tillsammans. Inget stort eller pompöst, men en middag på stan (medan Colin var med mommo och moster) följt av lite skumpa och cheesecake hemma i soffan (när vi nattat Colin).
Sedan vi blivit föräldrar har vi blivit riktigt duktiga att fira händelser på sin "rätta dag" och inte spara det till veckoslutet. Tidigare firade vi det som skulle uppmärksammas under veckoslutet så att man kunde vara uppe länge på kvällen och sova länge på morgon. Nuförtiden är det ingen skillnad på veckodag eller helg gällande sovtider. Vi går och sova blir väckta vid ungefär samma tidpunkt oberoende av dag så för den skull är det inte nödvändigt att spara firandet till veckoslutet. Därför kändes skumpa och cheesecake mitt i veckan alldeles acceptablet.

Vi åt en tvårättersmiddag på Kantarellis och som vanligt var det väldigt skönt att äta i lugn och ro och att prata oavbrutet. Colin har en fas nu där han inte vill vara utanför samtalet. Att diskutera vid matbordet med Björn fungerar inte riktigt optimalt för tillfället. 

Tack för ett händelserikt år! Helt ärligt känns det rätt så skönt att inte ha ett bröllop att planera till sommaren. Fastän jag saknar spänningen och nervositeten som det förde med sig. Men det är härligt att vara gift!

Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar