måndag 19 oktober 2015

Rapport från sofflocket (än en gång)

Måndagskväll, veckans första dag avklarad utan några större fadäser, sonen sover, tekoppen står troget framför mig på soffbordet och jag skall snart plocka upp sticksömmen. Vad mer kan man önska sig?

Hela lördagen spenderades vid Ikea med mannen och söndagen gick sen åt till att skruva upp allt som vi hade med oss hem. Trots att vi inte hade så mycket som vi på förhand tänkt att vi skulle köpa, blev det sist och slutligen en del grejer som packades in i bilen. Köket fick sig ett riktigt ansiktslyft och Colin fick en ny möbel till sitt rum.
Några bilder på förvandlingarna kommer jag i detta skede inte att lägga upp (jag har inte fått upp samma bloggfart som tidigare) så den som vill se vårt "nya kök" får helt enkelt bjuda in sig själv på kaffe! Varmt välkomna!
På Ikea fick jag en gnutta julkänsla när de bjöd på glögg och spelade julmusik, fast den e nog long gone redan. Först ska vi njuta av två veckor på varmare breddgrader i November innan vi börjar vänta på julen.

Kaffe, choklad och glögg. Det viktigaste- eller hur?
Ny vecka med nya möjligheter! Jag hoppas det ljuvliga höstvädret håller i sig!

Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar