tisdag 27 oktober 2015

Spaweekend med mor och syster

Sparesan till Nådendal med mamma och syster var verkligen välbehövlig. Ett skönt avbrott i vardagen. Tack för sällskapet och tack svärmor för lånet av bilen! Det gjorde vår resa betydligt mera komfortabel.

Vi startade vår resa på lördagsmorgon efter en rejäl frukost hemma. Stannade sedan i Rauma för en bit mat och körde till sist till hotellet (även om vi nog inte hade behövt stanna för någon matpaus, picknickkorgen med godsaker till mamma skulle ha räckt ända fram).
Matpaus längs med vägen.

Väl framme skålade i vi skumpa och åt tryffelkaka. Efter det blev det dags att byta om till badkläderna. Det blev nästan tre timmar i poolerna. Lite besviken över poolområdet blev jag nog. Jag kan nästan tycka att Tropiclandia skulle ha varit bättre. Deras "stora pool" är åtminstone varmare. Men förstås får man räkna med lite mera liv och rörelse vid Tropiclandia. Nådendal Spa har kanske en annan målgrupp.
Efter bad och bastu gjorde vi oss klara för middagen. Vi hade bokat bord vid en thailändsk restaurang på hotellet.

Relaxar på balkongen efter bad och bastu.
Innan middagen hann vi ändå med en promenad kring hotellet. Vi hittade till "muminbron" och slapp även över till ön. Lite trist bara att det var så mörkt.

Den thailändska restaurangen var intressant att prova på men inget ställe jag skulle fara tillbaka till, och den "världsberömda thailändska soppan" rekommenderar jag inte åt dem som är känsliga för stark mat...
Syster väntar på mat.
 Efterrätten var nog det bästa på hela måltiden: kokospanerade och friterade frukter med mangoglass.

Efter middagen var vi så mätta att vi nästan rullade ut ur restaurangen, då smakade det gott med en skön hotellsäng och en lång nattsömn.
På söndag, efter en brakfrukost, körde vi i ett streck hem till Vasa och lunchade sen på Tesses Café. Jag körde sen hem mamma, for och byta bil till Björns föräldrar och körde sen hem igen. På kvällen kändes det minsann i kropp och knopp att jag suttit bakom ratten i nästan 9 timmar.

Och nu är det mindre än tre veckor till nästa resa. Då hoppar vi på flygplanet till varmare breddgrader. Härligt!

Här kan ni se fler bilder på systers blogg. Hon var lite flitigare med kameran.