tisdag 3 maj 2011

Nytt i skåpet

Om några timmar lämnar jag in min lilla baby. Det som jag har ägnat otaliga timmar åt denna vår. Men det känns helt fruktansvärt skönt. Jag kommer att hoppa av lycka om och när den bli godkänd. Det kommer att kännas som en frihetskänsla. Inte ha det där i bagaget som hela tiden borde göras. Nu kan jag sätta mig med sticksömmen i handen mitt på ljusa dan om jag har lite ledig tid och inte behöva ha dåligt samvete för man borde skriva på kandin.
Redan igår när jag var och handlade köpte jag en liten present till mig själv. Hemma hos oss har vi en muggblockad, d.v.s. man får inte köpa några muggar. Vi har nämligen hela skåpet fullt och sist och slutligen behöver man inte så många. Men nu när säsongsmuggen av mumin råkade vara lilla my och jag har färdigt kandin kunde jag inte låta bli. Och jag är så irriterad över mig själv för att jag inte börjat samla på alla muminmuggarna. Jag har5 stycken tror jag. Men det finns så många fler. Och även om de inte är exakt likadana så kan man helt bra duka med dem om man är flera för de hör ändå till samma serie. Synd att jag inte var lika klok när jag var liten...


Kaffet smakade alldeles underbart imorse...






Ikväll skall jag träffa tjejerna. Det passar perfekt! Fira lite nu när jag inte har Björn att fira med. Det blir kanske en bit mat och definitivt gott sällskap! En liten avskedsmiddag. Fast jag vill nog inte se det som en avskedsmiddag det låter så tråkigt. Men så är det när vännerna börjar flytta runtomkring till sina kärlekar.

Ha en trevlig tisdag!

3 kommentarer:

  1. va skönt det är för deg att du är färdig...och då skal man ju unna seg en liten present och en ny mugg med lilla my var ju alldeles perfekt :)

    SvaraRadera
  2. Ja det känns jätte skönt att ha kommit så här långt i studierna. :)

    SvaraRadera
  3. Grattis till ett helt säkert välutfört arbete! Att unna sig en liten present nu som då är inte helt fel det heller! :) /M

    SvaraRadera