måndag 28 februari 2011

Take away termos- räddaren i nöden

Jag hinner klämma in ett litet inlägg innan jag måste kila på mötet till skolan. Fjärde varvet som jag traskar till skolan för idag. Vilken tur att jag har så nära.
Börjar kännas bättre och bättre med kandin. Bara jag hade lite mera tid för den skulle det kännas ännu bättre. Men nästa veckoslut har jag bestämt mig för att ägna mycket tid åt skolarbeten. Jag har dessutom två tenter nästa vecka som måste läsas på.
För att ännu gör mitt liv lite stressigare för tillfället har jag drabbats av en förkylning. Det gör inte precis stressen lättare att leva med. Men jag tar det som det är. Värmer en kopp finrexin och häller i min take away termos så fixar det mesta sig. Om jag hade den där mumin termosen som jag sneglat på ett tag skulle det vara så mycket roligare att vara förkyld och dricka finrexin. Men den röda som jag fick av svärmor (eller egentligen fick vi två stycken) uppfyller också sitt syfte och håller min dryck varm.


Röd och uppiggande är min termos


På eftermiddagen idag fikade vi med kanelbullar, och finrexin..
(Det kan inte finnas något godare än kanelbullar, tyvärr har jag för lite tid just nu för att baka egna.
Då får det helt enkelt duga med frusna och köpta)



Kanske det skulle vara dags att inse att vändagen är sedan länge förbi och rosorna har vissnat..


Ha en fortsatt trevlig kväll! Och jag hoppas ni som har sportlov/vinterledigt njuter extra mycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar