torsdag 17 februari 2011

Otursdag

Den här dagen har verkligen inte börjat bra; jag har lyckats söndra flera glas och en tallrik, haft känslan av att vara förföljd i centrum, tappat hela nyckelknippan med usb minne och elektroniska nycklar i diskvattnet. Och detta är inte allt... Hoppas dagen fortsätter bättre.
Nu har jag trots allt äntligen fått öppnat dokumentet som är tänkt att skall bli min Kandidatavhandling. Jag har fixat lite med layouten och liknande bara för att ännu lite skjuta upp skrivandet. Men jag skall försöka ta tag i det senare ikväll. Imorgon har jag nämligen inte så mycket att ägna den.. Men jag har en del mål uppsatta vad gäller skrivandet för veckoslutet.
Hela morgondagen kommer jag att vara upptagen med något mycket trevligt. Vi skall ordna middagsbjudning hemma hos oss för några goda vänner. Tidigare i vinter hade vi julmiddag hemma hos ett annat par och det var supertrevligt. Så nu är det vår tur att stå som värdar. Det kommer att blir så roligt. Men tyvärr kan en av våra vänner inte delta.. Kanske nästa gång.

För att liva upp inlägget lite kommer en bild på den bästa krämen för mina händer under torra vintern. Den här har nog räddat mina händer under senaste tiden.

Krämen är från Dermosil. Den är väldigt fet men om man smörjer in rikligt innan man går och lägger sig är händerna alldeles mjuka på morgonen. Dessutom torkar de inte ut lika fort under dagen.


Det går verkligen inte som på räls med mina sockor.. Eftersom att de är mönstrade mycket i början kan jag inte sitta och sticka medan jag tittar tv, vilket jag alltid brukar. Mönstret måste läsas stup i kvarten och är man inte uppmärksam får man riva upp. Vilket hänt alltför många gånger under denna korta bit. Men när det mesta av mönstret är stickat kan jag ha den fart på som jag brukar..

1 kommentar:

  1. Vilka fina sockor du har på gång. Vilken otursdag du haft, jag önskar dig en bättre dag i morgon och en trevlig helg! Kram mamma

    SvaraRadera