söndag 27 februari 2011

Veckoslutet som varit

Veckoslutet är nästan över för denna gång. Det blev inte alls som planerat, d.v.s. med tentläsning och tentande på lördagen. Istället åkte jag till hemtrakterna med buss redan på torsdagskvällen för att sedan på fredag sköta fadderbarnet och hennes bror. Det var en livad och rolig dag med massa bus, skoj och skratt. Björn kom från Vasa på fredagseftermiddagen och resten av kvällen tog vi det lugnt, i den betydelsen att jag somnade nästan omedelbart vi slappnade av framför tv:n.
På lördag hade vi ordnat en överraskning åt Camilla och Frank. På kvällen åt vi god mat, bowlade länge och testade på Kokkolas uteliv en liten stund. Där vi helt plötsligt träffade på en massa bekanta! Tänk så de kan råka sig ibland! Bowlingen var förövrigt jätteskoj. Jag trodde att det skulle ha varit alltför länge att bowla i två timmar men det var inte alls för länge. Man hann umgås och spela mycket mera än vanligt. Spelar man i bara en timme brukar det bli så stressigt. Hoppas det inte dröjer så länge innan jag bowlar igen..
Idag har vi fortsatt att busa med de ljuvliga barnen eftersom de spenderade natten hemma hos Björns föräldrar. Killen hade blivit förkyld så det var inte lika mycket fart på som det brukar. Men vi myste med mumin och barnprogram desto mera.
Söndagskvällen har spenderats traditionsenligt med hamburgare och pommes frites när vi anlände till Vasa. Nu sitter vi mest och väntar på att Solsidan skall börja. Och efter det Kommisarie Zen. Skönt att det vanliga måndagsmorgon mötet är flyttat till kvällen så jag får sova längre imorgon. Kan behövas i och med den annalkande förkylningen som jag har på gång.


För tillfället är jag nästan helt utan röst och har sjuk hals så jag försöker kurera det med te och honung..



Ha en skön söndagskväll! Se till att ladda upp det sista inför nästa vecka, åtminstone ni som har det lika illa ställt som mig själv att inget sportlov finns inprickat i kalendern..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar