torsdag 3 februari 2011

Snabb uppdatering

Nu är det återigen längesedan jag visat mig här. Det är ett medvetet val. Jag är grymt stressad med allt som har med skolan att göra. Jag vet att när jag väl loggar in för att skriva tar det en bra stund och jag har inte haft den tiden. Idag har jag egentligen inte heller tid, men jag ville vila några livstecken från min sida.
Resan med mamma och syster var underbar! Varmt och skönt hela tiden!
Nu har skolan sparkat igång rejält. Flera kurser, rapporter som skall skrivas och framför allt kandidatavhandlingen. Redan när jag började Hanken hade jag tänk planera studierna så att jag inte skulle ha något annat än kandidatavhandlingen denna vår. Men på grund av kursernas tidsplaner och dåligt utbud av kurser blev det inte alls så. Denna höst fanns det knappt några kurser jag ville läsa och denna vårtermin går de tyska kurserna som jag vill gå. Nu har jag med andra ord alltför mycket att göra. Men jag vet att det kommer att komma till ett slut. För att orka med denna stressiga vår har jag bestämt mig för att så långt det går hålla veckosluten heliga. Man behöver dagar när man inte tänker på skolarbeten.
Detta veckoslut åker jag och Björn ner till Helsingfors för att gå på Hardcore Superstar konsert. På tåget ner och upp kommer jag att sysselsätta mig med skolarbeten men där har man inte så mycket annat att göra heller. I övrigt skall jag hålla lite distans till studierna.
Avslutar med några bilder från resan.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar