lördag 19 februari 2011

Lyckad middagsbjudning

Gårkvällens middag blev riktigt lyckad. Stämningen var verkligen på topp. Vi hade hemgjorda klyftpotatisar/franskisar, grisinnerfilé, gräddsås och flera olika sallader till huvudrätt och sedan vitchokladspannacotta med hallon till efterrätt. Maten var jätte god, om jag får säga det själv! Och M din sås var perfekt! Vi hade det mysigt och trevligt till lagom på natten. Jag längtar redan till nästa oinplanerade middag!
Idag har jag skrivit klart en rapport och det känns skönt. Imorgon skall jag ta tag i det större arbetet och försöka få ordantalet att öka. Efter att rapporten var klar och for vi ut på en promenad. Vi hann inte fånga så många solstrålar som vi önskat eftersom att vi var så sent ute. Men friska vindar gjorde i alla fall gott. Resten av kvällen kommer att spenderas i badet och med sticksömmen i soffan. Om min skadade hand klarar av att sticka..
Otursdagen fortsatte tyvärr igår också. Jag inte bara skar mig i handen när jag gjorde sallad utan också lyckades jag söndra ett champagneglas när jag skulle fixa med efterrätten som skulle serveras i champagneglas.. Tre glas och en tallrik söndrade på två dagar. Det är ganska skickligt. Hittills idag har jag inte söndrat något. Kanske otursperioden är slut för denna gång. -ta i trä-



Middagsdukningen






Bordsdekoration




Vårinspirerad inredning




Det tar sig..



Ha en skön lördagskväll!

1 kommentar:

  1. Verkar nog som om ni hade en väldigt lyckad bjudning..och maten låter ju helt fantastikst gott. Nästan exakt samma mat kommer jag att göra idag. :) Så gott!
    Lycka till med studierna! /M

    SvaraRadera