onsdag 23 februari 2011

Just nu finns ingen extra tid

Kikar in lite snabbt för att säga att jag nog lever ännu. En väldans stressig vecka är det nu. Men allt det vanlig plus en tent på lördag. Försöker vara strukturerad och än så länge har det gått rätt så bra.
Igår fick jag äntligen träffa Anna som har kommit hem från sin långa resa. Vi hade mycket att catcha up med så det blev några timmar extra i skolan. Och det var helt värt det.
Jag vet att det kommer att tjatas mycket om min kandidatavhandling här nu men det är något ni får stå ut med. För tillfället lever jag, andas och tänker på den så gott som hela tiden. Nya idéer föds, på spaning efter ny litteratur varje dag och försöker plita ner några ord där emellan. Igår besökte jag dessutom Tritonia och jag hittade många bra böcker. Så nu känns det igen lite lugnare. Tidigare hade jag inte hittat någon riktigt bra litteratur och det bidrog till mera stress. Men nu känns det igen mindre stressigt, för en tid i alla fall.
För att uppdatera er om min sockstickning kan jag berätta att den ena sockan är klar och den andra väntar på att påbörjas. Modellen blev lite annorlunda än vad det var tänkt. Mina sockor kommer att bli "pösiga" så de dras ihop ner vid ankeln och lite långa och raka som på bilden. Men på det här sättet får jag nu min egen prägel på det och knappast finns det någon med likadana sockor då. Bilder kommer en annan dag.
Dags att börja på med denna dag ordentligt. Iväg till skolan för lite småfixande som hör till. Jag hoppas vi hörs snart igen, med förhoppningsvis lite bilder.
Ha en riktigt trevlig onsdag!

1 kommentar:

  1. Verkar nog vara en väldigt stressig studietid för dig nu, men det hör ju till. Minns också min studietid, åtminstone det sista året, som väldigt stressande med slutarbetet. Mycket som man får lägga på "is" under en tid när man håller på med avhandlingar. Detta är ju dock en tid av ditt liv, resten av livet och allt vad det innebär har du framför dig. :)
    Styrkekramar till dig / M

    SvaraRadera