tisdag 1 mars 2011

Däckad av förkylningen

Förkylningen har blivit bara värre till idag. Vaknade av ett huvud som kändes sprängfärdig och en kropp som inte riktigt vill jobba för fullt. Dagens planer har med andra ord blivit radikalt förändrade. Tanken var att jag skulle ägna de många lediga timmarna åt skrivande. Sedan på kvällen skulle det blir skiftesmiddag. Men nu har jag inte ens orkat öppna word-dokumentet och middagen skjuts upp. Det är flera andra som har blivit sjuka på ett eller annat sätt så vi försöker pricka in ett nytt datum istället.
Skulle jag inte vara tvungen att ha öppet IB skulle jag ligga hemma under en filt och kurera mig. Men när jag kommer hem där kring 15.00 skall jag ta det lugn resten av kvällen och hoppas på att förkylningen släpper. Jag har verkligen inte tid att vara sjuk. Alltför mycket att göra- som vanligt.
Tack vare min underbara sambo har dagen varit lite bättre än den kunde varit. Han har gjort mat och diskat. Trots att det var min disktur. Tyvärr kommer han att åka till hemtrakterna idag, han har ju trots allt sportlov. Så jag får klara mig själv i några dagar. Tur att man är kvinna så man inte ligger på dödsbädden när en förkylning smyger sig på..

Inser nu att detta blev ett riktigt flummigt inlägg men det är troligtvis febern som yrar..
Ha en bra fortsatt vecka!

2 kommentarer:

  1. Krya på dig och drick mycket varmt! :) / M

    SvaraRadera
  2. Kry på deij!<3 /Syster

    SvaraRadera