onsdag 16 november 2011

Spring i benen

Veckoslutet gick i ett huj. Vi firade fäderna både lördag och söndag med god mat och god efterrätt. Måndagen var en minst sagt stressig dag. Vi ordnade en föreläsningskväll eller en "Karriärkväll med marknadsföringsalumner" och det trots att det inte var ett stort evenemang kräver det trots allt en del förberedelser. Det var tråkigt att det sist och slutligen inte kom så många åhörare men det blev en intim och trevlig stämning. Ofta hörs det prat om att det borde ordnas mera evenemang och speciellt av den sorten som inte innehåller inslag av alkohol men det har visat sig förr att det är mycket prat i korridorerna men när det kommer till kritan är det svårt att få en stor uppslutning av deltagare... Sorgligt men sant.
Idag har jag varit fruktansvärt effektiv. Jag hade en nästan ledig dag, förutom en intervju från morgonen som inte alls räckte länge, och denna dag har verkligen gett med sig massor med bra. Det är längesedan jag har vaknat upp och känt mig pigg när klockan ringt, men imorse steg jag upp klockan sju och kände mig pigg och full av energi. Jag hann till och med diska och planera dagens middag innan jag skulle till intervjun. Sedan dess har dagen flutit på i rask takt. Jag har gjort soppa som kommer att räcka i många dagar eftersom att Björn inte äter grönsakssoppa och gjort middag till oss senare på eftermiddagen. Lägenheten är nu skinande ren och bara väntar på att lite julsaker skall börja komma fram. Jag har nämligen skurat lägenheten från topp till tå och det var nästan roligt att städa. Det kändes så skönt när allt blev rent och all damm försvann in i dammsugaren. Resten av kvällen skall jag bara ligga i soffan och bläddra i mina nyinförskaffade jultidningar. Kanske rent av dricka en glögg...

Kunde inte bestämma mig så jag tog båda två.


Tänkte passa på att visa mina nya muminmuggar som inte är så nya mera. Jag har en massa muminsaker som införskaffats under sommaren under min bloggtorka så jag skall försöka klämma in dem lite emellanåt. Ingen kan väl få för mycket av mumin, eller hur?

De tre porslinsmuggarna fick jag av Björn på vår sjuårsdag.



Det var de här som jag fick från muminmuggar.se när jag vann deras tävling.




Detta inlägg blev en aningen råddigt och osammanhängande, men det blir lätt så när man har hunnit med mycket på några dagar. Nu skall jag i alla fall koka en kopp julte åt mig och mysa ner mig i soffan med filtar och kuddar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar