onsdag 2 november 2011

En ny tatuering

Fredagen den 21.10 bar det av mot Kokkola än en gång. Jag hade vetat hela sommaren vad min nästa tatuering skulle vara och var den skulle sitta. Jag hade bara väntat på att det skulle bli kallare väder och att jag skulle ha ledigt från skolan så att vi hade tid att sätta en dag på det.
Eftersom jag skrev min sista tent på torsdagen hade jag fredagen ledigt och Björn hade höstlov hela veckan. Vi styrde kosan mot hemtrakterna redan på torsdag kväll för att inte behöva köra hela vägen på fredagen.
Morgonen kom, vi körde iväg och jag var väldigt nervös. Varför vet jag inte. Förra gången var jag inte alls nervös, men nu plötsligt denna gång kom nervositeten väldigt påtagligt.
Själva tatueringen tog inte alls länge att göra. Men på min ryggtatuering hade det bleknat på en del ställen så jag tänkte fylla på dessa på samma gång. I samma stund som han började fylla på dem ångrade jag beslutet. Det gjorde så himmelens ont. Jag har ingen aning om hur jag lyckades stå ut förra gången. Den som jag gjorde nu på armen gjorde visserligen lite ont, ingen kan väl tycka att det är skönt att ha en nål som borrar i kroppen, men det kändes bara en bråkdel av vad det kändes på ryggen... Tatueraren konstaterade att det är något som har nött på tatueringen på ryggen och jag kom fram till att det måste vara pulsmätarbandet.. Så nu måste jag hitta på något smart med det så att det inte nöter i framtiden också.
Den nya tatueringen på insidan av armen gjorde som sagt inte lika ont som den på ryggen men i efterhand har det märkts att det är ett känsligt ställe. Det har varit väldigt känsligt för beröring och själva armen har varit lite ond. Nu är det dock nästan helt läkt och inte sjukt mera.

Jag antar att tatueringen inte behöver desto mera förklaring över betydelsen. Det står alltså "In the darkest tunnel look for the light". Oavsett hur mörkt livet än ser ut, du måste fortsätta kämpa och söka efter glädjestunderna. Det finns alltid ett slut på tunneln oavsett hur mörk den ser ut att vara.





Vad tycks? Kommentarer?
Jag är i alla fall väldigt nöjd över den.
Den är min egen och den betyder något väldigt speciellt för mig!

3 kommentarer:

  1. Kan en tatuering säga så mycket mer? Orden är magiska och väldigt fina. Jag tror vi alla sko måst ha en sån tatuering att blicka ner till! Väldigt fint T!!

    Ps. Vad sägs om en promenad nån gång??

    Kram M

    SvaraRadera
  2. Fin tatuering och bra tanke bakom! :) / M

    SvaraRadera
  3. Instämmer, det är så man bör göra, här i livet. Kram mamma

    SvaraRadera